Retur & reklamation



Här finner du information angående returer & reklamationer. Hela köpvillkoren finns här: Våra Köpvillkor.


  • Ångrar du ditt köp har du 14 dagars ångerrätt. Produkten ska returneras i oförändrat skick och i originalförpackning. Vill du själv skicka varan med tex Postnord kan du göra det, men kom ihåg att du ansvarar för leveransen. Det kan därför vara smart att skicka paketet spårbart ifall det skulle försvinna eller dylikt. När vi tar emot ditt paket så meddelar vi detta till dig och du återbetalas hela ordersumman inom 14 dagar. Observera att vi kan återbetala mindre än hela ordersumman ifall du har öppnat eller använt produkten (värdeminskning). Du som kund står själv för returfrakten. Vi kan även erbjuda returer genom DHL Service Point. Isåfall mailar vi en retursedel till dig som du får klistra på paketet och sedan lämnar du in det hos valfri DHL Service Point. Denna returfrakt kostar från 79 kr (beroende på storlek på paket) och debiteras i samband med återbetalningen. Har du fler frågor? Maila oss så hjälper vi dig så gott vi kan. Info@butikatmosfar.se

  • Är det fel på din produkt kan du kontakta oss för att gör en reklamation. Varje reklamation skiljer sig men räkna alltid med att du får en ny vara och snabb service.

Urdrag ur köpvillkoren nedan. Kontakta oss om du har fler frågor :) Det kan du göra här.

  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    4.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du måste meddela att du ångrar dig. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    4.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här. 
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    5.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@butikatmosfar.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.